Protectia datelor cu caracter personal

Incepand din data de 25 mai 2018 intra in vigoare Regulamentul UE 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestora. Noua legislatie urmareste sa sporeasca nivelul de protectie a datelor personale si sa asigure un cadru transparent prin care cu totii putem avea un mai bun control asupra datelor personale.

Afla mai multe detalii Solicita informatii

Despre noua legislatie privind protectia datelor cu caracter personal

Incepand din data de 25 mai 2018 intra in vigoare Regulamentul UE 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestora. Noua legislatie urmareste sa sporeasca nivelul de protectie a datelor personale si sa asigure un cadru transparent prin care cu totii putem avea un mai bun control asupra datelor personale.

In acest sens, va transmitem mai jos detalii despre cum Patria Asset Management gestioneaza datele dumneavoastra cu caracter personal si, totodata, tipurile de informatii pe care le detinem, in ce scopuri, cum le colectam, pastram, utilizam si dezvaluim.

Cine suntem?

S.A.I. Patria Asset Management SA (denumita in cele ce urmeaza “Societatea”), cu sediul in Sos. Pipera, nr. 42, Camerele 6 si 8, etaj 7, Sector 2, Cladirea Globalworth Plaza, avand un punct de lucru in Sibiu, B-dul General Vasile Milea, nr.1, judetul Sibiu, inmatriculata la Registrul Comertului sub nr. J40/21078/2017, Tel: 0372 538 671, Fax: 40 372 007 694, e-mail: office@patriafonduri.ro, www.patriafonduri.ro, inregistrata in registrul ANSPDCP de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal sub nr. 9805, colecteaza si proceseaza datele personale, in conformitate cu prevederile legale in materie de prelucrare a datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

Inainte de a furniza date personale catre Societate, va rugam sa cititi mai jos si sa intelegeti modul in care datele dumneavoastra personale sunt utilizate si scopul in care acestea sunt folosite. Daca informatiile prezentate mai jos cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastra personale va sunt neclare sau doriti informatii suplimentare va rugam sa contactati Ofiterul responsabil cu Protectia Datelor Personale la urmatoarea adresa de contact: protectiadatelor@patriafonduri.ro sau telefon 0372.538.675.

Consimtamantul privind prelucrarea datelor personale

In masura in care ne-ati transmis informatii personale folosind formularul de contact din acest site, https://www.patriafonduri.ro, puteti sa va retrageti consimtamantul printr-o solicitare transmisa la adresa: protectiadatelor@patriafonduri.ro sau prin posta la adresa Societatii.

La ce foloseste acest document?

Protejarea datelor cu caracter personal este foarte importanta pentru noi si depunem toate eforturile astfel incat dumneavoastra sa fiti protejat si tot timpul informat si in control cu privire la datele pe care ni le transmiteti si pe care noi le procesam in cadrul interactiunilor noastre si in relatiile contractuale.

Transparenta este, de asemenea, foarte importanta pentru noi si in activitatea noastra asiguram protectia drepturilor si libertatilor fundamentale, respectand legea si avand o conduita profesionista, responsabila si apropiata de client. In acest sens, privind protejarea datelor cu caracter personal si pentru o informare corecta si completa a tuturor clientilor si potentialilor clienti, am transpus in acest document politica noastra in privinta gestionarii datelor dumneavoastra cu caracter personal si totodata tipurile de informatii pe care le detinem, in ce scopuri si cum le colectam, pastram, utilizam si dezvaluim.

Cum folosim datele dumneavoastra personale?

Folosim datele dumneavoastra personale pentru a va livra serviciile sau produsele pe care ni le-ati solicitat (sau un tert desemnat de dumneavoastra care le-a solicitat in numele dumneavoastra). Furnizarea datelor personale in acest scop nu este obligatorie, dar refuzul de a le transmite conduce la imposibilitatea de a va furniza serviciile noastre, prelucrarea acestor date personale putand fi efectuata fara a fi necesar consimtamantul dumneavoastra pentru prelucrare.

Ne supunem obligatiilor noastre legale, provenite din reglementari nationale si comunitare (de exemplu reglementari privind: cunoasterea clientelei si prevenirea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, prevenirea fraudelor, etc), precum si din reglementarile si instructiunile legale emise de catre autoritatile de supraveghere si control (de exemplu Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, Autoritatea de Supraveghere Financiara, Ministerul Finantelor, etc). Furnizarea datelor personale in aceste scopuri este obligatorie si nu este solicitat acordul de prelucrare date in scopul acestor prelucrari.

Desfasuram activitati functionale de promovare si vanzare a produselor noastre precum si activitati accesorii acestora - furnizarea datelor personale in acest scop este facultativa, iar pentru prelucrarea acestor date, avem nevoie de consimtamantul dumneavoastra.

Ce date colectam de la dumneavoastra?

Colectam date de la dumneavoastra in procesul de achizitie a unitatilor de fond administrate de Societatea noastra, , atunci cand sunteti client si efectuati operatiuni cu unitati de fond, sau cand intrati in orice fel de colaborare contractuala cu noi.

Am detaliat mai jos toate situatiile in care colectam date, astfel:

Pentru a putea beneficia de produsele si serviciile noastre, mai intai trebuie sa deveniti client al S.A.I Patria Asset Management SA. Pentru ca dumneavoastra sa deveniti legal clientul Societatii sau sa reprezentati legal un client al Societatii, Societatea este obligata sa colecteze si sa prelucreze date personale despre dumneavoastra dupa cum urmeaza: datele cuprinse in actul de identitate, inclusiv o copie a acestuia; pseudonimul dumneavoastra; data si locul nasterii; domiciliul si, daca este cazul, resedinta; numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica; cetatenia; ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii; functia publica importanta detinuta, daca este cazul; datele de identificare ale beneficiarului real al fondurilor dumneavoastra; sursa fondurilor/veniturilor dumneavoastra;, date cu privire la rezidenta fiscala. Daca nu doriti sa ne furnizati aceste date, nu puteti sa deveniti clientul Societatii si astfel nu poate fi initiata o relatie de afaceri cu dumneavoastra.

  1. Pentru a putea efectua operatiuni ca imputernicit/reprezentant al unui client SAI Patria AM, Societatea este obligata sa colecteze si sa prelucreze date personale despre dumneavoastra dupa cum urmeaza: datele cuprinse in actul dumneavoastra de identitate inclusiv o copie a acestuia; pseudonimul dumneavoastra; data si locul nasterii; domiciliul si, daca este cazul, resedinta; numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica; cetatenia; ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii; functia publica importanta detinuta, daca este cazul; datele de identificare ale beneficiarului real al fondurilor dumneavoastra; sursa fondurilor/veniturilor dumneavoastra;, date cu privire la rezidenta fiscala. Daca nu doriti sa ne furnizati aceste date, dumneavoastra nu puteti sa deveniti, in conditiile legii, imputernicit al unui client al Societatii.
  2. Daca sunteti Beneficiarul real al fondurilor unui client al SAI Patria AM, Societatea este obligata sa colecteze si sa prelucreze date personale despre dumneavoastra dupa cum urmeaza, in masura in care aceste date sunt disponibile: numele si prenumele dumneavoastra; datele specifice actului de identitate daca acesta este disponibil; data si locul nasterii; domiciliul si, daca este cazul, resedinta; numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica; cetatenia; ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii; functia publica importanta detinuta, daca este cazul; sursa fondurilor/veniturilor dumneavoastra;, date cu privire la rezidenta fiscala. Furnizarea datelor personale in aceste scopuri este obligatorie si nu este necesar consimtamantul dumneavoastra pentru prelucrarea datelor in acest scop.

    In scopul asigurarii autorizarii operatiunilor financiare si operationale, pe care dumneavoastra le efectuati ulterior dobandirii calitatii de client sau imputernicit/reprezentant al unui client al SAI Patria AM, Societatea colecteaza si prelucreaza numele, prenumele si semnatura dumneavoastra.

    Semnatura colectata la data deschiderii relatiei contractuale va fi utilizata de Societate pentru compararea cu semnaturile ulterioare pe care dumneavoastra trebuie sa le folositi pentru a completa documente fizice care au ca scop initierea de operatiuni cu unitati de fond in baza relatiilor contractuale incheiate cu SAI Patria AM. Asta inseamna ca de cate ori dumneavoastra doriti sa faceti o operatiune financiara sau operationala pe baza unui document fizic, aceasta trebuie autorizata prin semnatura de catre dumneavoastra.

    Toate aceste date pot fi preluate si prelucrate direct de catre Societate si/sau de catre Patria Bank in calitate de distribuitor al fondurilor administrate de Societate, conform cerintelor legale si procedurale.
  3. Pentru accesarea informatiilor oferite on-line pe https://www.patriafonduri.ro. Pagina noastra vizibila online utilizeaza module Cookie. Cookie-urile sunt fisiere mici pe care un site web le transfera pe hard-disk-ul (computer, tableta sau telefon mobil). Aceasta tehnologie ne permite sa adaptam site-ul la nevoile dumneavoastra. Practic spus, cookie-urile permit site-ului sa tina minte o serie de informatii desprinse din vizita si modul in care l-ati folosit (de exemplu: setarile de limba, pastrarea unui user logat in contul de webmail, securitatea online banking etc.). In situatia in care browser-ul dumneavoastra este configurat sa nu le accepte, exista posibilitatea ca anumite pagini sa nu functioneze (partial sau in totalitate).

    Daca doriti sa obtineti informatii suplimentare cu privire la produsele si/sau serviciile noastre, Societatea va cere consimtamantul prelucrarii unor date personale minime pentru a va contacta si a va indruma in functie de nevoile dumneavoastra. IMPORTANT!

In cursul derularii relatiei de afaceri cu Societatea, in scopul respectarii reglementarilor legale in vigoare si/sau a interesului legitim al Societatii de a se proteja in cazul unor neintelegeri aparute in cadrul relatiei de afaceri, Societatea: capteaza automat imagini care pot sa contina actiunile intreprinse de catre dumneavoastra la sediul societatii, in incinta sucursalelor Bancii Patria Bank, distribuitoare a unitatilor de fond la fondurile administrate de Societatea noastra, precum si in proximitatea imediata acestora, (imaginile astfel captate de catre Banca nu sunt prelucrate pentru alcatuirea de profile individuale si vor fi prelucrate doar in scopul pentru care au fost procesate) si poate inregistra automat convorbirile telefonice pe care dumneavoastra le aveti cu noi, cu informarea dumneavoastra prealabila.

Unde mai folosim datele dumneavoastra?

In conformitate cu prevederile legislatiei in materie de cunoastere a clientelei si de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, precum si de punere in aplicare a sanctiunilor internationale, Societatea este obligata sa va clasifice din punct de vedere al potentialului risc de spalare de bani. Avem obligatia sa efectuam clasificarea dumneavoastra pe baza de risc, in functie de criterii stabilite prin legislatia comunitara si nationala.

Cum vom comunica?

Cum vor fi comunicate datele personale catre dumneavoastra?

In timpul derularii relatiilor de afaceri, pentru a respecta reglementarile legale si contractuale, in functie de canalul de comunicare disponibil, ales de catre dumneavoastra (suport hartie la ghiseul bancii, al Societatii sau sediului secundar, prin email sau prin posta) veti primi din partea Societatii informatii care contin date personale, precum extrasul de cont.

Va rugam sa luati in considerare ca alegerea de catre dumneavoastra a utilizarii email-ului pentru primirea extrasului de cont poate sa nu asigure un grad satisfacator de protectie a confidentialitatii datelor dumneavoastra personale din motive independente de vointa Societatii.

Daca veti considera ca utilizarea email-ului pentru transmiterea datelor dumneavoastra personale nu este satisfacatoare din punct de vedere al pastrarii confidentialitatii, va rugam sa alegeti un alt canal de comunicare a datelor personale catre dumneavoastra.

Comunicarea informatiilor cu privire la produsele si serviciile Societatii.

In urma obtinerii consimtamantului dumneavoastra liber exprimat, Societatea poate utiliza datele dumneavoastra de contact (adresa de corespondenta, telefon si email) in scopul informarii dumneavoastra cu privire la produsele si serviciile sale sau a companiilor din Grupul Patria, mentionate mai sus. Aveti dreptul de a va retrage acest consimtamant in orice moment, fara a afecta legalitatea prelucrarilor efectuate pe baza consimtamantului dumneavoastra acordat inainte de retragerea acestuia.

Utilizarea datelor dumneavoastra de catre Societate in scopul imbunatatirii produselor si servicilor pe care vi le ofera.

Independent de scopul legal/contractual pentru care au fost colectate, in interes legitim, Societatea poate folosi datele furnizate de catre dumneavoastra in scop statistic pentru dezvoltarea de produse si servicii noi. Prelucrarea datelor dumneavoastra personale in interes legitim pentru dezvoltarea afacerii Societatii nu pot si nu vor aduce atingere drepturilor si libertatilor dumneavoastra fundamentale.

Catre cine transferam datele dumneavoastra personale?

Societatea va pastra confidentialitatea datelor personale colectate despre care v-a informat mai sus si nu le va dezvalui sau transmite nici unei terte parti fara a avea un temei legal/contractual sau fara instiintarea sau acordul dumneavoastra, acolo unde este necesar.

Pentru satisfacerea cerintelor legale sau contractuale agreate cu dumneavoastra, precum si in interes legitim Societatea transfera partial sau integral datele dumneavoastra personale catre destinatari, precum: Autoritatea de Supraveghere Financiara, Banca Nationala a Romaniei, bancile depozitare ale fondurilor administrate, , Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Organele de Investigare si Cercetare Penala la cererea acestora conform legii, precum si orice alte entitati care pot solicita datele personale despre dumneavoastra sau despre operatiunile efectuate de dumneavoastra, indreptatiti de prevederile legale; catre entitatile din Grupul Patria, pentru tranzactii suspecte/suspiciuni de spalare de bani, in cazul in care sunteti si clientul respectivei entitati.

Grupul Patria inseamna: Patria Bank SA, Patria Credit IFN SA, Patria Investments SA , SAI Patria Asset Management SA (impreuna cu fondurile de investitii administrate: FDI Patria Stock, FDI Patria Global, FDI Patria Obligatiuni), SC Imobiliar Invest SRL, Patria Invest SA.

Datele prelucrate sunt datele aferente operatiunilor efectuate de catre dumneavoastra prin intermediul Societatii sau distribuitorilor nostri; in scopul derularii raporturilor contractuale si a indeplinirii obligatiilor legale, datele dumneavoastra pot fi transmise in Romania si in state din Uniunea Europeana si din afara Uniunii Europene, inclusiv Statele Unite ale Americii.

Perioada de care avem nevoie pentru a pastra datele dumneavoastra personale.

Societatea este obligata legal sa pastreze datele de identitate si evidentele secundare sau operative si inregistrarile tuturor operatiunilor financiare ce decurg din derularea relatiei de afacere cu dumneavoastra ori a unei tranzactii ocazionale pe o perioada de minimum 5 ani de la inchiderea relatiei de afaceri, respectiv de la realizarea tranzactiei ocazionale, intr-o forma corespunzatoare, inclusiv pentru a putea fi folosite ca mijloace de proba in justitie..

Daca dumneavoastra decideti sa incheiati relatiile de afaceri cu Societatea, in sensul in care nu mai aveti calitatea de client al Societatii, datele personale care privesc identitatea dumneavoastra colectate in scopul intrarii intr-o relatie de afacere cu Societatea vor fi sterse din evidentele operationale ale Societatii, dupa perioadele legale de retentie mentionate mai sus. Restul datelor pe care ni le furnizati devin date anonime (nu pot fi identificate ca va apartin) si vor putea fi utilizate de catre Societate in interes legitim, inclusiv pentru dezvoltarea produselor si serviciilor Societatii, conform legii, fara a putea aduce in nici un fel atingere drepturilor si libertatilor dumneavoastra.

Daca, in baza cererii dumneavoastra si in urma evaluarilor efectuate de catre Societate, dumneavoastra nu puteti deveni clientul nostru si/sau nu puteti sa obtineti un produs sau un serviciu prezent in oferta Societatii, datele personale care privesc identitatea dumneavoastra colectate in scopul intrarii intr-o relatie de afacere cu Societatea vor fi sterse din evidentele operationale ale Societatii. Restul datelor pe care ni le furnizati devin date anonime (nu pot fi identificate ca va apartin) si vor putea fi utilizate de catre Societatea in interes legitim, inclusiv pentru dezvoltarea produselor si serviciilor Societatii, conform legii, fara a putea aduce in nici un fel atingere drepturilor si libertatilor dumneavoastra.

De asemenea, Societatea pastreaza, conform specificatiilor regulamentului privind protectia datelor personale, toate documentele colectate in scopul derularii relatiilor contractuale sau precontractuale cu dumneavoastra precum si tranzactiile aferente in format electronic si care ii sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta. In acest scop, un set minim de date cu privire la identitatea dumneavoastra va fi prelucrat de catre Societate cu scopul unic al respectarii legislatiei in vigoare cu privire la asigurarea evidentei, inventarierii, selectionarii, pastrarii si folosirii documentelor pe care le detine.

De asemenea, in procesul de retentie pot aparea motive legale pentru care vom fi obligati sa pastram, sa prelucram sau sa dezvaluim datele dumneavoastra personale si dupa perioada mentionata mai sus.

Drepturile dumneavoastra cu privire la prelucrarea datelor personale de catre S.A.I. Patria Asset Management

Aceste drepturi sunt recunoscute de Regulamentul 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date, ca si: „dreptul de acces”, „dreptul la rectificare”, „dreptul la stergere (dreptul de a fi uitat)”, „dreptul la restrictionarea prelucrarii”, „dreptul la portabilitatea datelor”, „dreptul la opozitie” si „dreptul de a nu fi supus unui proces decizional individual automat”.

  • Dreptul de acces: inseamna ca aveti dreptul de a obtine de la Societate o confirmare cu privire la prelucrarea sau nu a datelor dumneavoastra personale, precum si informatii cu privire la modul in care aceste date sunt prelucrate;
  • Dreptul la rectificare: inseamna ca aveti dreptul sa ne cereti si noi sa corectam atunci cand datele dumneavoastra aflate in posesia noastra si prelucrate de catre noi sunt incomplete, inexacte ori s-au modificat de la data colectarii;
  • Dreptul la stergere sau dreptul de a fi uitat: inseamna ca aveti dreptul sa cereti si noi sa stergem datele dumneavoastra personale daca nu mai este necesar pentru noi sa le pastram sau utilizam sau atunci cand doriti sa retrageti consimtamantul pe care dumneavoastra l-ati acordat anterior prelucrarii unor date, daca datele au fost prelucrate ilegal sau daca considerati ca interesul legitim al prelucrari datelor dumneavoastra personale nu este justificat;
  • Dreptul la restrictionarea prelucrarii: inseamna ca aveti dreptul sa cereti si noi sa restrictionam prelucrarea datelor dumneavoastra atunci cand considerati ca acestea sunt inexacte, considerati ca prelucrarea datelor dumneavoastra nu este legala, doriti sa pastram datele dumneavoastra personale peste perioada de retentie minim necesara Societatii, precum si pe perioada exercitarii dreptului dumneavoastra de a va opune prelucrarii atunci cand considerati nejustificat interesul legitim considerat de catre Societatea;
  • Dreptul la portabilitatea datelor: inseamna ca aveti dreptul de a primi datele colectate de noi de la dumneavoastra si prelucrate automat, in urma consimtamantului dumneavoastra sau in urma unor prevederi contractuale, intr-un format structurat usor de utilizat sau sa va transmitem datele catre un alt operator de date personale, daca acest lucru este posibil tehnic;
  • Dreptul la opozitie: inseamna ca aveti dreptul de a va opune prelucrari datelor in temeiul interesului legitim al Societatii atunci cand considerati ca aceasta prelucrare va aduce prejudicii intereselor, drepturilor si libertatilor dumneavoastra sau atunci cand prelucrarea datelor dumneavoastra are drept scop marketingul direct.
  • Dreptul de a nu fi supus unui proces decizional individual exclusiv automat: inseamna ca aveti dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata fara interventie umana, inclusiv crearea de profiluri, si care sa produca efecte cu privire la interesele, drepturile si libertatile dumneavoastra. Procesele automate care eficientizeaza prelucrarea unor date rezultate in urma unei decizii bazate exclusiv pe interventie umana nu constituie un proces decizional individual exclusiv automat.

Reclamatii si contact

Reclamatii

Daca aveti obiectii asupra modului in care folosim datele dumneavoastra sau doriti sa ne cereti sa stergem sau sa restrictionam modul in care noi le folosim, va rugam sa ne contactati.

In cazul in care considerati ca drepturile dumneavoastra au fost incalcate aveti dreptul de a depune o plangere printr-o cerere scrisa, semnata si datata, trimisa pe adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP, www.dataprotection.ro)

Contact

Ne preocupam permanent de protectia datelor dumneavoastra cu caracter personal. Ne puteti contacta pentru orice intrebari sau cerinte privind politicile si procedurile noastre de confidentialitate si protectie a datelor personale. Iata mai jos datele noastre:

Sediul SAI Patria Asset Management SA: Soseaua Pipera, Nr. 42, cladirea Globalworth Plaza, Et. 7, Cam. 6 si 8, sector 2, Bucuresti, Romania, cod postal 020112

Ne puteti contacta si prin email sau telefon in timpul orelor de program, folosind:

Telefon: 0372 538 675

Email: protectiadatelor@patriafonduri.ro

Eventuale modificari la prezenta informare va vor fi aduse la cunostinta de catre Societate, in conformitate cu prevederile Regulamentului 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.